پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228413
حتما انگور بخوريد
تاریخ انتشار : 1396/04/24 12:12:32
نمایش : 1681
انگور منبع ريزمغذي ‌هايي نظير مس، آهن و منگنز است که همگي در تشکيل و قدرت استخوان ‌ها نقش مهمي دارند. انگور سبز يا زرد داراي کاتچين است که در پيشگيري از پوکي استخوان نقش دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تقريبا ۱۵۱ گرم انگور که معادل يک فنجان است، صفر درصد چربي و ۲۷ گرم کربوهيدرات و قند دارد ضمن اين که ۵ درصد از نياز روزانه به فيبر و ۲۷ درصد از نياز روزانه به ويتامين ث را فراهم مي کند. انگور همچنين حاوي مقادير زيادي پتاسيم است.

 

نکته مهم در رابطه با اين ميوه اين است که منبع غني از پلي فنول ها و اسيدهاي فنوليک محسوب مي شود. آنتوسيانين يک نوع فرعي از پلي فنول و مسئول رنگ قرمز، آبي، بنفش، سياه يا سفيد انگور است. يکي ديگر از پلي فنول هاي انگور، رسوراترول است که با بهبود سلامت قلب ارتباط دارد.

 

از دست دادن وزن:

تحقيقات محققان دانشگاه جورجيا نشان داده که رسوراترول موجودو در انگور به طور قابل توجهي به تلاش هاي شما براي کاهش وزن کمک مي کند. رسوراترول به ميزان قابل توجهي توانايي سلول ها براي ذخيره چربي را کاهش داده و با سرعت بسيار زيادي سلول هاي چربي را تجزيه مي کند.

 

محافظت از سلامت قلب:

پژوهش ها نشان داده که رسوراترول توانايي بهبود انقباض عروق خوني و بهبود جريان خون را دارد ضمن اين که ديواره هاي رگ هاي خوني را تميز کرده، قطر آنها را بزرگتر مي کند و به اين ترتيب فشار خون کاهش مي يابد. اين روند باعث افزايش اکسيژن رساني به سلول هاي بدن نيز مي شود. مطالعات ديگر نشان داده که تنها مصرف ۱۰ ميلي گرم از مکمل رسوراترول در طول روز باعث کاهش قابل ملاحظه خطر ابتلا به حمله قلبي مي شود.

 

محافظت از سلامت مغز:

مطالعات دانشمندان سوئيسي نيز نشان داده که رسوراترول محافظ سلامت مغز است. رسوراترول پلاکت هاي آسيب ديده مغزي و راديکال هاي آزاد مرتبط با ابتلا به بيماري آلزايمر را خنثي مي کند. رسوراترول جريان خون به مغز را نيز افزايش داده و به بهبود پاسخ هاي ذهني ما کمک مي کند.

 

محافظت از پوست در برابر سرطان:

تحقيقات همچنين نشان مي دهد که رسوراترول در برابر اشعهUVBاز پوست محافظت مي کند و از اين رو راهي است براي محافظت در برابر ابتلا به سرطان پوست.

 

پيشگيري از پوسيدگي دندان ها:

بر اساس نتايج پژوهشي که در ژورنال تغذيه به چاپ رسيد، انگور جلوي رشد و تکثير باکتري‌ هاي دهان را که باعث پوسيدگي دندان هستند مي ‌گيرد. اين خاصيت ضد باکتريايي انگور به علت وجود اولئانوليک اسيد و آلدئيد اولئانوليک است که در پوست انگور ذخيره شده است.

 

کاهش چربي خون:

يکي ديگر از خواص انگور کاهش چربي خون است. خوردن انگور به ويژه انگورهاي دانه دار و جويدن دانه‌ها، تاثير خوبي در کاهش چربي خون دارد. انگور سرشار از فيبرهاي محلول در آب است و همان طور که مي دانيد فيبرهاي غذايي با کلسترول بد خون مقابله مي‌کنند. از اين گذشته انگور حاوي پولي فنول‌ هاي آنتي اکسيداني نيز هست که باعث کاهش جذب کلسترول مي ‌شود.

 

جلوگيري از آب مرواريد:

انگور و عصاره انگور سرشار از مواد آنتي اکسيدان، بتاکاروتن، لوتئين و زآگزانتين است و همه اين مواد در تقويت بينايي و سلامت چشم انسان و فرآيند بينايي نقش مهمي ايفا مي کنند. وجود اين ترکيبات در انگور سبب مي شود که مصرف منظم انگور از بيماري هاي چشمي همچون آب مرواريد و کاهش بينايي بر اثر افزايش سن جلوگيري نمايد.

 

پيشگيري از پوکي استخوان:

انگور منبع ريزمغذي ‌هايي نظير مس، آهن و منگنز است که همگي در تشکيل و قدرت استخوان ‌ها نقش مهمي دارند. انگور سبز يا زرد داراي کاتچين است که در پيشگيري از پوکي استخوان نقش دارد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html